Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Steus_Arios
Zaawansowany Forumowicz
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 18:19, 27 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Fajnie było i nie chciałbym tego wszystkiego kończyć. Moja nowa postać zaczęła się produkować w Gjenfred Skog... A larpy możecie robić trochę rzadziej...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Picollo
Super Forumowicz
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Novigrad Północny
|
Wysłany: Czw 20:21, 16 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Takie nieśmiałe pytanko do MG...
Jak tam stoi sprawa drugiego sezonu?
Czy planujecie coś w tej sprawie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Cichy
Forumowicz
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: FELDUR
|
Wysłany: Pon 9:40, 20 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Przyłączam się do pytania kiedy znowu zapolujemy na smoki ?!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kłak
Nowy forumowicz
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: nowa smocza wyspa
|
Wysłany: Pon 10:44, 20 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
popieram, trzeba obudzić Lodową
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyel
Główny MG
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 16:15, 20 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Na pewno bez conajmniej dwóch dodatkowych MG do niczego nie dojdzie. A najlepiej z trzech-czterech. Hubert ma nową, dość czasochłonną pracę, a nawet gdy był mniej zajęty LARP zabierał nam większość wolnego czasu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Cichy
Forumowicz
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: FELDUR
|
Wysłany: Wto 2:50, 21 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
ja chętnie pomogę w organizacji jeśli da się to połączyć z tym abym mógł dalej kontynuować swoją postać ergo chce grać !!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Picollo
Super Forumowicz
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Novigrad Północny
|
Wysłany: Wto 9:49, 21 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
podejrzewam, że chodzi tu przede wszystkim o część "rozliczyć deklaracje" i "odpowiadać na wątpliwości graczy". Jak napisałem Cyelowi na PW, również jestem chętny do pomocy, jeśli się nie da inaczej, to nawet kosztem mojej postaci i przejścia całkowicie na MG-kowanie(wiem, że Novigrad zostawię w dobrych rękach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arius
Forumowicz
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Imperium Umbaru
|
Wysłany: Wto 14:07, 21 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
No to MG zgłaszajcie się .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kwato
Główny MG
Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 832
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 19:29, 22 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Heh... ja mam wielką ochotę poprowadzić larpa, ale jak zauważył Cyel, podjąłem pracę i mam dużo mniej czasu - zwłaszcza teraz na okresie próbnym kiedy muszę się sporo uczyć.
Niestety prowadzenie naszej gry zajmuje sporo czasu, a my nie spodziewając się rozmiarów zjawiska, pozwoliliśmy na kilka rzeczy które są zbyt nieefektywne na dłuższą metę.
Są różne sposoby przeciwdziałania i zwiększenia możliwości przerobowych MG-ków:
- Najprościej byłoby zwiększyć skład mistrzowski - niestety większość kandydatów gra w naszą grę i to na stanowiskach niezbędnych dla prowadzenia co fajniejszych wątków. Poza tym praca nie maleje liniowo wraz ze wzrostem Mg. Każdy dodatkowy MG to dodatkowe telefony i spotkania żeby wszystko zgrać. Więc to nie jest takie super idealne remedium.
- Myślałem też o stworzeniu strony, która mogłaby służyć nie tylko jako forum, ale i baza danych, żebyśmy nie musieli żąglować cyferkami i zastanawiać się w kto ile ma czego. W późniejszym czasie taka stronka mogłaby się rozbudowywać. Kasa mogłaby się Wam sama naliczać, rzuty same przeprowadzać. Można by przeprowadzać szpiegowanie na początku rundy przed ruchem wojsk, co zwiększyłoby jego znaczenie. Itp. Itd.
Niestety zrealizowanie tego rozwiązania wymaga sporo czasu - nawet w najprostszej wersji.
- Gdybyśmy wcześniej przewidzieli skalę zjawiska to ograniczylibyśmy liczbę krajów. Taki np. Ithirildor dostaracza nam pracy jak każde jedno państwo, a z prowadzenia go zabawę ma sporo osób (chyba 7+) tymczasem niektóre państwa są dość skromnie reprezentowane. A więc wniosek taki że przy tej samej ilości graczy moglibyśmy obsługiwać nie 10, a 7 lub 5 frakcji. Jednak nie można nagle wyciąć z fabuły całych krajów, (z niewielkimi wyjątkami Pa Pa Novigradzie Południowy ;D) bo to fabularnie naciągane (chyba że zrobimy wersję "parę lat później ;p")
- Może należałoby spotykać się co 2 miesiące a nie co 1, co zwiększy czas MG na przerób materiału?
I tak można by rozważania ciągnąć... Ale przede wszystkim to żeby wznowić grę to potrzebuje mieć więcej wolnego czasu a ten niestety jest obecnie zjadany przez przez moją pracę i magisterkę. Niemniej ciągle snujemy plany i kombinujemy jakby znowu jakiś larpik zrobić, więc nie traćcie nadziei. Co się odwlecze to nie uciecze.
Pozdro,
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Kwato dnia Śro 19:32, 22 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Picollo
Super Forumowicz
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Novigrad Północny
|
Wysłany: Czw 8:40, 23 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Wielkie dzięki za odpowiedź, za to, że fajnie, konkretnie napisaliście, co trzeba zrobić. Teraz chyba warto się zastanowić, czy można zmienić coś, żeby zmniejszyć ilość pracy, którą MG musieliby wkładać w działanie przy larpie. Co mogliby zrobić gracze, żeby tą ilość pracy zmniejszyć?
Pierwszym pomysłem, który przychodzi mi do głowy jest zrobienie jakiegoś rodzaju "karty państwa", którą wysyłałoby się zamiast deklaracji.
Projekt zaczyna mi się dopiero klarować, więc jeszcze nie podam konkretów, ale spróbuję nad tym pomyśleć, i dziś-jutro rozpisać się szerzej (albo wrzucić jakiś wstępny projekt).
W każdym razie spróbujmy tu zrobić jakąś burzę mózgów, i wykombinować, co jeszcze można zmienić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Steus_Arios
Zaawansowany Forumowicz
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 20:29, 28 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Chciałbym zauważyć, że na początku miałobyć tylko 7 państw, ale potem zaczęliście zwiększać ich ilość. Zamiast ciągnąć wątek Cordelii możnaby zrobić jest rozbiór , zawsze jedno państwo mniej. Nie wiem jak ze zdolnościami graficznymi władców i kapitanów, ale myślę, że gdyby każde państwo wysyłało wam na mapie swojego państwa zaznaczone budynki, bogactwo i ludność każdej prowincji byłoby się łatwiej w tym wszystkim połapać, tylko trzeba ustalić jakąś legendę budynków, aby nie było problemów z interpretacją mapy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Picollo
Super Forumowicz
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Novigrad Północny
|
Wysłany: Wto 20:46, 28 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Steus_Arios napisał: |
Chciałbym zauważyć, że na początku miałobyć tylko 7 państw, ale potem zaczęliście zwiększać ich ilość. |
Zabrzmiało jak zarzut, a myślę, że to trochę nie na miejscu. Misie chcieli jak najlepiej, pojawienie się nowego władcy, skomplikowało sytuację, i dodało kilku wątkom rumieńców. Pewnie, że MG mogliby bardzo szybko doprowadzić do zredukowania liczby państw do 3-4, a skupić sie na wątkach graczy. Ale to właśnie ta duża liczba państw sprawia, że gra jest tak emocjonująca.
Steus_Arios napisał: |
Nie wiem jak ze zdolnościami graficznymi władców i kapitanów, ale myślę, że gdyby każde państwo wysyłało wam na mapie swojego państwa zaznaczone budynki, bogactwo i ludność każdej prowincji byłoby się łatwiej w tym wszystkim połapać, tylko trzeba ustalić jakąś legendę budynków, aby nie było problemów z interpretacją mapy. |
A ten pomysł dla odmiany popieram w 100%. Myslałem o tym, żeby raczej wykorzystywać mapę do uproszczenia ruchów wojsk. Potrzebny byłby jakiś program, który jest w stanie obsługiwać warstwy. Każdy władca przesyłałby mapę z naniesionymi na nią ruchami wojsk. MG wrzucaliby wszystkie warstwy z ruchami na jedną mapę, i jasno byłoby widać, kto, gdzie, i jakimi wojskami się ruszył. Gdzie wojska spotkały się w pół drogi, a gdzie jedne wojska zwiały przed drugimi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Steus_Arios
Zaawansowany Forumowicz
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 21:00, 28 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Gimp obsługuje warstwy, jest darmowy i bardzo prosty w obsłudze.
To nie miało zabrzmieć jak zarzut - tak tylko zauważyłem sobie:).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyel
Główny MG
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 16:02, 29 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Steus_Arios napisał: |
Zamiast ciągnąć wątek Cordelii możnaby zrobić jest rozbiór , zawsze jedno państwo mniej. |
Tak to miało w założeniu wyglądać, ale nikt się nie odważył ;P
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Steus_Arios
Zaawansowany Forumowicz
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 18:08, 29 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Cyel napisał: |
Steus_Arios napisał: |
Zamiast ciągnąć wątek Cordelii możnaby zrobić jest rozbiór , zawsze jedno państwo mniej. |
Tak to miało w założeniu wyglądać, ale nikt się nie odważył ;P |
Ależ Aurora wyglądała, jakby chciała zagarnąć ziemie Cordelii sposobem, ale chyba nie starczyło jej czasu:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|