Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kwato
Główny MG
Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 832
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 13:33, 03 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Czy kapitan budujący kilka budynków w prowincji wykonuje jeden test dla całości, czy dla każdego budynku oddzielny?
>A faktycznie. Nie jest to sprecyzowane. Dopisuje: "Wykonuje się 1 rzut za całą budowę. Nieudany rzut oznacza, że udało się wybudować tylko część konstrukcji, lub że nie udało się wybudować czegokolwiek." W lepszym zaciągu wojsk też dokładnie precyzuje o co chodzi.
Uwaga! Zamieniliśmy kolejnością misje szpiegowskie i ulepszenia. Oznacza to, że ulepszenia związane ze szpiegowaniem działają od następnej rundy (tak jak działają na bitwy, budowanie i wszystko inne)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Cyel
Główny MG
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 13:58, 03 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Tak w ogóle, to deadline na przysyłanie deklaracji to niedziela, ale jeśli zdołacie to zrobić wcześniej będziemy was kochać jeszcze bardziej
Wiele deklaracji 1 etapu będzie zapewne pozbawionych interakcji z innymi krajami, co oznacza, że możemy je rozstrzygać na bieżąco i mieć zaoszczędzoną pracę na później (czyli na szykowanie samego larpa)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kwato
Główny MG
Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 832
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 14:01, 03 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Już dostaliśmy pierwszą deklarację. I jest w niej drobna niejasność. Ponieważ jest wcześnie możemy to omówić z graczem. Im później wyślecie, tym mniejsza szansa, że znajdziemy czas na poprawianie Waszych deklaracji. Więc jeśli możecie to radzilibyśmy je słać wcześniej niż później.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Ankalime
Mega Forumowicz
Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ithirildor
|
Wysłany: Śro 14:47, 03 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Od razu mówię, że deklaracja Ithirildoru będzie w nocy z soboty na niedzielę dopiero - po prostu nie mam czasu wcześniej żeby usiąść na dłużej...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Ankalime
Mega Forumowicz
Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ithirildor
|
Wysłany: Śro 15:20, 03 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Mam jeszcze takie pytanie - czy istnieje jakiś system rozwoju bohatera?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Finnegan
Zaawansowany Forumowicz
Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 16:56, 03 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Rozumiem, ze w przeciwieństwie do zwiększonego zaciągu, budowanie kilku budynków na turę nie pociąga za sobą minusów? Bo wychodzi na to, że "doglądanie" kliku placów budowy nie jest absorbujące i w prowincji z ludnością 5 i zarządzaniem 5, postać jest w stanie jednym rzutem postawić tyle budynków, ile jest w stanie opłacić, w dodatku ryzyko porażki jest niewielkie (jeden rzut a nie kilka). Królestwa które zachomikują sobie kasę są potem w stanie jedną akcją postawić w turę metropolię po przystępnych cenach a jak ma tam świątynię, to nawet rozruchów nie musi się obawiać...;]
Może warto by dodać jakieś koszty za koordynowanie budowy kilku struktur w jednym czasie, albo wprowadzić limit do którego nie ma kosztów? (połowa Zarządzania nadzorującej postaci, zaokrąglana w dół?)
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ikrit
Zaawansowany Forumowicz
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 17:21, 03 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Poprę swojego przedmowce gdyż nie wyobrażam sobie tego by w jedna "ture" bohater mógł na raz dwie budowy nadzorować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kwato
Główny MG
Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 832
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 17:39, 03 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Mam jeszcze takie pytanie - czy istnieje jakiś system rozwoju bohatera?
>Nope Tylko przez Ulepszenia. Lub być może jako nagroda za wykonanie danych przez nas Questów.
Rozumiem, ze w przeciwieństwie do zwiększonego zaciągu, budowanie kilku budynków na turę nie pociąga za sobą minusów? Bo wychodzi na to, że "doglądanie" kliku placów budowy nie jest absorbujące i w prowincji z ludnością 5 i zarządzaniem 5, postać jest w stanie jednym rzutem postawić tyle budynków, ile jest w stanie opłacić, w dodatku ryzyko porażki jest niewielkie (jeden rzut a nie kilka). Królestwa które zachomikują sobie kasę są potem w stanie jedną akcją postawić w turę metropolię po przystępnych cenach a jak ma tam świątynię, to nawet rozruchów nie musi się obawiać...;]
>Tak to wygląda. Jedyny minus do budowania jest wtedy gdy powstaje kolejny budynek tego samego rodzaju (lub gdy naraz bohater chce wybudować np. 3 kopalnie)
Może warto by dodać jakieś koszty za koordynowanie budowy kilku struktur w jednym czasie, albo wprowadzić limit do którego nie ma kosztów? (połowa Zarządzania nadzorującej postaci, zaokrąglana w dół?)
>Rozważaliśmy wprowadzenie minusa jak przy rekrutacji kilku jednostek naraz, ale stwierdziliśmy, że tak jest dobrze i że zobaczymy jak to się sprawdzi - najwyżej to zmienimy
Przypominam Wam, że jedna "tura" to półtora miesiąca, a bohater nie dodaje bonusu bo sam chwyta za łopatę, tylko dlatego, że wie jak zorganizować przedsięwzięcie, gdzie wynająć dobrego architekta i skąd wziąć materiały.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Finnegan
Zaawansowany Forumowicz
Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 17:43, 03 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
To tylko propozycja do rozważenia dla GM
A tak w ogóle to brawa za naprawdę fajną i zbalansowaną mechanikę Przeczytałem i IMHO wstępnie oceniam na 5. Masa naprawdę fajnej roboty i pomysłów, przystępnie i jasno opisanych
Pytanie dotyczące technologii - jak rozumiem, nie ma przeciwwskazań, by ostatnie rozwinięcie ulepszeń dla strzelców nazywać dla własnych potrzeb inaczej, jeśli nie chce się iść w technologię prochową?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kwato
Główny MG
Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 832
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 20:56, 03 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
A tak w ogóle to brawa za naprawdę fajną i zbalansowaną mechanikę Smile Przeczytałem i IMHO wstępnie oceniam na 5. Masa naprawdę fajnej roboty i pomysłów, przystępnie i jasno opisanych.
>Czy zbalansowana i fajna to czas pokażę, ale że przystępnie i jasno opisana to już mi miło
Pytanie dotyczące technologii - jak rozumiem, nie ma przeciwwskazań, by ostatnie rozwinięcie ulepszeń dla strzelców nazywać dla własnych potrzeb inaczej, jeśli nie chce się iść w technologię prochową?
>Myślę, że jak ktoś jest "leśną frakcją" i jej bardziej łuki pasują to sobie mogą wymyślić super trucizny, albo jakieś lepsze łuki ;p
Więc, tak - ważne jest by mechanicznie był to samo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Ankalime
Mega Forumowicz
Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ithirildor
|
Wysłany: Śro 21:06, 03 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Kwato napisał: |
Mam jeszcze takie pytanie - czy istnieje jakiś system rozwoju bohatera?
>Nope Tylko przez Ulepszenia. Lub być może jako nagroda za wykonanie danych przez nas Questów.
|
Szkoda. Bo to zawsze jakiś bodziec . No i rozumiem, że np. ten zapis:
Kwato napisał: |
Poziomy 9-10 - to poziomy epickie niedostępna na początku gry
|
, który przynajmniej u mnie budził miłe zaintrygowanie, właściwie jest bez znaczenia...?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Steus_Arios
Zaawansowany Forumowicz
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 23:12, 03 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Też właśnie się nad tym zastanawiam... Moglibyście dać nam chociaż minimalną szansę na rozwój poza ulepszeniami...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Ankalime
Mega Forumowicz
Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ithirildor
|
Wysłany: Śro 23:16, 03 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Ojej, magu... czyżbyśmy się w czymś zgadzali?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kwato
Główny MG
Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 832
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 0:26, 04 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
To jest jedna z opcji jaka zwyczajnie nie przetrwała cięć w zasadach. Zwyczajanie mamy już z Wami wystarczająco roboty A poza tym są Ulepszenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arius
Forumowicz
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Imperium Umbaru
|
Wysłany: Czw 9:09, 04 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
silny napisał: |
"Czy przypadkiem Kawaleria / Rycerstwo nie są zbyt potężni, jeśli ktoś dobrze pokombinuje można ich dobić do siły 10, ponadto zadają dwa ataki, wiec mamy dwa pewne ataki które zawsze trafiają."
>Pamiętaj, że w "czasach" w jakich gramy taka była podstawa armii. Rycerstwo praktycznie mogło być pokonane tylko przez inne rycerstwo. Natomiast nasi wspaniali MG (muszę zrezygnować z sarkazmu, bo mi się jeszcze za to oberwie;P) wprowadzili jeszcze ostrzał łuczników, który w takiej sytuacji jest wstanie wybić nawet całą armię konnicy zanim w ogóle walka się rozpocznie. |
Ale chodzi o to że rycerstwo ma dużo większa szansę na to że dojedzie do tych łuczników i pozbędzie się ich. Więc łucznicy nie stanową dla nich takiego wielkiego zagrożenia.
Kwato napisał: |
>Po pierwsze dopisałem do zasad:
Wyrzucenie na kości 1 zawsze oznacza nieudaną akcję. Dotyczy to każdego rzutu, nawet rzutów na atak. Jak więc widzicie 90% skuteczności to max jaki można osiągnąć.
>Po drugie:
Fabularnie konnica powinna być droższa. I fabularnie powinna być słaba, gdyż panowie rycerstwo w XIII - XIV zaczęli mieć problem ze zwykłą piechotą, która choć słabiej wyszkolona i wyposażona - nie miała skrupułów np. atakować przeciwnika od tyłu czy strzelać do niego ze 100 metrów odległości zamiast stawać z nim twarzą w twarz.
Ale napisane przez nas zasady nie są lekcją historii. Mają być w miarę zrównoważone. A nie odpowiadać realiom historycznym (zmiennym z wiekami, bo potem rycerstwo wymyśliło lepsze zbroje i znowu byli górą, ale trwało to tylko do rozpowszechnienia się broni palnej ).
Tak duża siła i podwójny atak są dobrymi atutami konnicy, ale jak napisałem w zasadach 10 łuczników vs 10 konnicy kończy się niczym Azincourt.
W jej podwójnym ataku jest tylko 1 myk. 2-krotnie lepiej wykorzystuje wszelaki bonusy. Dlatego jej ulepszenie jest na 2 poziomie w Ulepszeniach. |
10 łuczników vs 10 konnicy kończy się statystycznie zwycięstwem konnicy a to dlatego że ma dużo większa szansę na trafienie przeciwnika, 50% a 70% to duża różnica.
Jeśli nawet łucznicy zniszczą 5 konnicy to i tak jak konnica dojedzie będzie już pozamiatane, szanse na zwycięstwu konnicy są wyjątkowo duże. Nie wspominając już o tym że niektóre państwa mają ulepszenie do konnicy na samym początku co daje już 80%, a dodając do tego generała z niezłą taktyką daje to 90% na samym początku gry.
Wątpię by te państwa inwestowały w inne jednostki niż konnica.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|