Forum Nokturn
Forum do dyskusji na temat larpów grupy Nokturn
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zmierzch Smoczej Krwi
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 59, 60, 61  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Nokturn Strona Główna -> Zmierzch Smoczej Krwi
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gwynbleidd
Zaawansowany Forumowicz



Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:37, 09 Mar 2010    Temat postu:

Cyel napisał:


LOJALNOŚĆ KAPITANÓW

Kapitanowie z założenia są wysoce lojalni wobec swojego kraju i władcy -dlatego zostali kapitanami !!! Niedopuszczalna jest sytuacja by kapitan z kaprysu zdradził/opuścił swój kraj/władcę.

Oczywiście jest to możliwe w miarę rozwoju fabuły, jeśli faktycznie zajdzie seria poważnych uzasadniających to głęboko okoliczności. Ale defaultowo kapitan = wierny sługa swojego królestwa i władcy.


Pozwolę się z tym niezgodzić dlatego gdyż wydaje mi się że ów zapis stanowi o tym że jak by kapitan chciał przejść do innego królestwa to nie wolno mu. Ale zanim przejdę do swoich argumentów zadam pytanie : jakie to okoliczności na to pozwalają?

Może się mylę ale wydaje mi się że kapitanowie to nie BN-owie nadawani przez MG lub graczy którzy muszą poruszać się tak jak pociągnie za sznurki osoba sterująca nimi. Piszesz o kaprysach graczy , a co jeśli gracz opisał w historii postaci że jest dwulicową , szują która za garść srebrników sprzedała własną matkę do burdelu? ( oczywiście taka postać może swoją prawdziwą naturę dobrze kamuflować ). Jak będzie chciał zdradzić władcę to będzie musiał grać że wije się jak wąż pomiędzy tym że chce kogoś zdradzić a nie może bo tak zostało powyżej napisane. A może człowiek jest łasy na złoto i to będzie jego powód , może uważa że władca źle rządzi i po dogadaniu się z wrogiem przejdzie na stronę wroga by ten po zniszczeniu ojczyzny kapitana oddał mu jej ziemie w jego wladanie ( tu oczywiście można uśmiechanąć się mając na myśli państwo marionetkowe ale jak wiadomo potem może wyjść z takiego państwa coś innego ). Przykłady można mnożyć.

Przechodzenie osób chętnych przejść na drugą stronę powinno nie być niczym obwarowane. To w końcu każdego wolna wola lub szantaż drugiej strony .Wszystko zależy od sytuacji.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gwynbleidd dnia Wto 19:38, 09 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyel
Główny MG



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:01, 09 Mar 2010    Temat postu:

Tak jak napisałem parę stron wcześniej :

Cytat:
Tzn jest tak

Kapitanowie są mechanizmem w rękach władcy do grania na planszy strategicznej. Jeśli władca zechce może decydować za ich akcje na tejże mapie. Gracze reprezentujący kapitanów na larpie nie mogą tych decyzji zmieniać -oni TYLKO odgrywają kapitanów na larpie/w intrygowaniu na forum, gdzie statystyki i tak nie mają specjalnego znaczenia.

ale

Dobry władca raczej dopuści kapitanów do podejmowania decyzji, zarówno w kwestii współczynników jak i zadań które będzie im przydzielał podczas fazy streategicznej. Tak jest po prostu ciekawiej i zabawniej dla wszystkich.


PS: Kapitanowie Z ZASADY są lojalni wobec władcy i królestwa -dlatego zostali kapitanami. Oczywiście w miarę jak gra będzie postępować, może się to zmienić, ale NA STARCIE zakładamy że lojalność kapitanów jest pełna. Raz jeszcze powtórzę - Kapitan to przede wszystkim mechaniczne narzędzie w rękach władcy do wykonywania ruchów na planszy, to że część będzie odgrywana przez graczy na larpie to fajnie, ale nie jest to warunek istnienia kapitana.



Kapitan zostął kapitanem nie dlatego, że jest postacią znikąd , ale dlatego,że pozycję prawej ręki władcy sobie zbudował. Gdyby był dwulicowym zdrajcą, zmieniającym strony jak rękawiczki nie zostałby kapitanem -proste.

Jeśli zajdzie szereg specjalnych okolicnzości, kapitan będzie przez władcę źle traktowany, jego życie będzie ryzykowane bezsensownie a rozkazy władcy będą sprzeczne z jego moralnością (np wyrżnięcie wioski jako rozkaz dla honorowego rycerza) -wtedy TAK, kapitan może próbować sie buntować/zmienić władcę etc.

Ale z byle powodu jest to oabsolutnie niemożliwe. Na pewno nie dlatego,że nagle Kapitan będzie miał taki kaprys.

Pamiętajcie że kapitanowie to element mechaniczny, władcy "zapłacili" za nich priorytetem. Nie można im teraz odbierać tego w ramach nie podpartego niczym specjalnie ważnym widzimisie.

Dla podsumowania

KAPITAN= JEDEN Z NAJBARDZIEJ LOJALNYCH I ODDANYCH SŁUG KRÓLESTWA I WŁADCY


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ikrit
Zaawansowany Forumowicz



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 20:11, 09 Mar 2010    Temat postu:

Ponadto jest jeszcze jedno ale...

Pamiętajmy o tym, że nie każdy obsadził swoich kapitanów graczami jeszcze(tak mi sie przynajmniej wydaje)no i co wraz ze strata kapitana w przypadku posiadanego priorytetu? tracimy go czy też ktoś inny zyskuje... A kto od razu zaufa kapitanowi który zdradził swojego władce?

No o ile mi sie zdaje taka osoba na pewno nie zostanie obsadzona jako kapitan gdzieś indziej... Co najwyżej wejdzie w skald świty władcy drugiego a z tym gracz obsadzi nowego kapitana.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Steus_Arios
Zaawansowany Forumowicz



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:21, 09 Mar 2010    Temat postu:

Znaczy to wszystko jest sensowne, ale np. Ja (nie to, żebym chciał zdradzać) jestem postacią, która uciekła z państwa ogarniętego wojną ratując swój tyłek, a że Rozkov mnie zna i niedawno był bunt to po prostu mnie wziął. Tu nie ma mowy o tym, że sobie na to zapracowałem, tak szczerze to po prostu tam jestem, bo pierszy się zgłosiłem... Tak samo jeden z kapitanów pani Arael jest z dawnej Illyri (NIECH ŻYJE RÓD DE NYMERE!), więc tu także nie ma mowy o tym, aby było to bezgraniczne zaufanie... Taka jest moja opinia:).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ikrit
Zaawansowany Forumowicz



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 20:23, 09 Mar 2010    Temat postu:

Co oznaczają te piękne gwiazdki na mapie nowej jeśli wolno spytać?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ankalime
Mega Forumowicz



Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ithirildor

PostWysłany: Wto 20:25, 09 Mar 2010    Temat postu:

Proszę:

"W dziale wojsko będą pobieżne informacje odnośnie ilości regimentów/kompanii/pułków/oddziałów w prowincji - to tylko pogłoski zbierane od podróżujących przez te ziemie a nie szczegółowe informacje wywiadu.

Brak jakiegokolwiek oznaczenia - od 0 do 2 jednostek
Jedna gwiazdka - 3-5 jednostek
Dwie gwiazdki - 6-8 jednostek"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ikrit
Zaawansowany Forumowicz



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 20:31, 09 Mar 2010    Temat postu:

Dziękuję ci bardzo za te odpowiedz;p

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ankalime
Mega Forumowicz



Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ithirildor

PostWysłany: Wto 20:36, 09 Mar 2010    Temat postu:

Steus_Arios napisał:
Tak samo jeden z kapitanów pani Arael jest z dawnej Illyri (NIECH ŻYJE RÓD DE NYMERE!), więc tu także nie ma mowy o tym, aby było to bezgraniczne zaufanie... .


Uważaj, magu, z takimi opiniami.
Nieostrożnym jest podważać słuszność decyzji pani Arael lub też lojalność Jej Kapitanów...
A rodowi de Nymere (rodowi despotów, morderców, zdrajców i skrytobójców zresztą...) to chyba raczej epitafium napisać winieneś niźli "niech żyje" wołać...


ikrit napisał:
Dziękuję ci bardzo za te odpowiedz;p


Ależ proszę bardzo Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ankalime dnia Wto 20:38, 09 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Steus_Arios
Zaawansowany Forumowicz



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:58, 09 Mar 2010    Temat postu:

Nikt nie powiedział, że CAŁY wspaniały ród de Nymere został zabity przez Was - nieokrzesanych barbarzyńców...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwato
Główny MG



Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 832
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:15, 09 Mar 2010    Temat postu:

Wysłaliśmy odpowiedzi na wasze pierwsze deklaracje. W temacie z mapą jest zaktualizowana mapa i lista prowincji oraz wieści ze świata.

Jutro zaczynamy przygotowania do larpa, więc dziś jeszcze macie szansę dosłać nam historię postaci i mieć pewność, że nic was nie ominie Wink

LARP ZACZNIE SIĘ O GODZINIE 18 i potrwa do 21-22 (dokładny czas zakończenia zostanie podany na larpie)

Oto strona knajpy gdzie gramy [link widoczny dla zalogowanych] W dziale kontakt znajdziecie poady jak tam dojechać Smile


Co oznacza, że warto przyjść sporo wczesniej, zająć kolejkę do przebieralni-toalety , zapisać sie na larpa etc etc[/b]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ankalime
Mega Forumowicz



Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ithirildor

PostWysłany: Wto 23:16, 09 Mar 2010    Temat postu:

Kwato napisał:


Co oznacza, że warto przyjść sporo wczesniej, zająć kolejkę do przebieralni-toalety , zapisać sie na larpa etc etc[/b]


Was o której będzie można już zastać?


PS. Ja już chcę następną rundę! Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ankalime dnia Wto 23:59, 09 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sheverish
Nowy forumowicz



Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock

PostWysłany: Wto 23:34, 09 Mar 2010    Temat postu:

Czyli c.....o z tymi godzinami.

Wciąż nie wierzę, że będziemy grać tylko 3,5 godziny, ale to bez różnicy bo i tak już nie będę miał jak wrócić do domu : D

3 h to prowadzi się larpa wymyślonego na kolanie w 15 minut, a nie przygotowaną od dawna epicką rozgrywkę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sheverish dnia Wto 23:41, 09 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Steus_Arios
Zaawansowany Forumowicz



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 6:34, 10 Mar 2010    Temat postu:

Ostatni Larp też był bardzo krótki. Może następny, zrobicie terenowy to będzie dłuższy?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyel
Główny MG



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 10:10, 10 Mar 2010    Temat postu:

Ostatnie larpy, choć bynajmniej nie napisane na kolanie w 15minut (nasza zasada na nich: minimum dwa questy na postać) trwały 3 godziny a i tak po około dwóch akcja przygasała i spadało tempo.

Dłuższe larpy mają wdg mnie sens w grach terenowych, gdzie wszędzie trzeba dojść by coś załatwić. 3-3,5h na larp taki jak ten to wdg mnie mnóstwo czasu. Lepiej zakończyć za wcześnie i pozostawić graczy z niedosytem i chęcią na więcej (tym bardziej że to cyklik) niż trzymać ich na siłę znudzonych, po tym, jak już wszystko załatwili.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwato
Główny MG



Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 832
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 11:35, 10 Mar 2010    Temat postu:

Właściwie to jak długi będzie larp i od której godziny (od 14-18? wtf?)? To znaczy od której zbieramy się w tym lokalu i do której MNIEJ-WIĘCEJ gramy?
>Zaczynamy grę o 18, dlatego ludzie mogą zbierać się nieco wcześniej np. n 17:30. Zależnie od tego jak uznamy, że będzie lepiej powiemy wam czy gramy do 21, czy 22. Godzina ta z będzie z góry wiadoma.

Czy tajna mechanika MG przewiduje w nowo podbitych prowincjach opór ludności wobec najeźdźcy (np. większa szansa na bunty)?
Jak rozumiem, po przejęciu prowincji pospolite ruszenie będzie automatycznie walczyło po stronie nowego właściciela, nawet mimo ze upłynie tylko kilka miesięcy a atakującym może być prawowity władca...? ;]
>Ankalime ładnie wyjaśniła sprawę. A ja a propos pospolitego ruszenia dopisuje do zasad : "W prowincjach zbuntowanych pospolite ruszenie nie wspomaga broniącego."

Pozwolę się z tym niezgodzić dlatego gdyż wydaje mi się że ów zapis stanowi o tym że jak by kapitan chciał przejść do innego królestwa to nie wolno mu. Ale zanim przejdę do swoich argumentów zadam pytanie : jakie to okoliczności na to pozwalają?
>Odpowiedz jest ta sama jak na większość pytań odnośnie mechaniki i fabuły : "sensowne".
Przykład:
Władca zabiera twoje rodzinne ziemie - Sensowne.
Władca gwałci twoją siostrę - Sensowne.
Władca zabija twojego ojca - Sensowne.
Władca nie pojawia się przez 12h na forum i nie odpisuje natychmiast na wiadomości od kapitana - Nie sensowne.

Jak napisał Cyel. Kapitanowie to najwierniejsi słudzy władcy, którzy zawdzięczają mu wpływy i potęgę, a nie byle kto kto zwyczajnie znalazł w gazecie ogłoszenie o pracę. I chociaż dopuszczamy, możliwość przejścia kapitana do wrogiego obozu, to zdarzać się będzie to tylko w szczególnych przypadkach. Nie na miejscu byłoby gdyby ktoś specjalnie zapisałby się do jakiegoś królestwa, żeby zdradzić je w 1 rundzie.

Pamiętajmy o tym, że nie każdy obsadził swoich kapitanów graczami jeszcze(tak mi sie przynajmniej wydaje)no i co wraz ze strata kapitana w przypadku posiadanego priorytetu? tracimy go czy też ktoś inny zyskuje... A kto od razu zaufa kapitanowi który zdradził swojego władce?
>Słuchajcie, jeśli coś takiego się zdarzy ja z Cyelem ustalimy dokładnie mechaniczne reperkusje, na podstawie konkretnego przypadku. Może uznamy, że sensowne jest by Kapitan przeszedł do wroga, zachował funkcję kapitana i wszystkie staty, a może uznamy, że jak każdy zdrajca, został ciśnięty w cień niepamięci i okryty hańbą i nie może dalej sprawować swoich funkcji.
Ot niepewność zdrajców.

Znaczy to wszystko jest sensowne, ale np. Ja (nie to, żebym chciał zdradzać) jestem postacią, która uciekła z państwa ogarniętego wojną ratując swój tyłek, a że Rozkov mnie zna i niedawno był bunt to po prostu mnie wziął. Tu nie ma mowy o tym, że sobie na to zapracowałem, tak szczerze to po prostu tam jestem, bo pierszy się zgłosiłem... Tak samo jeden z kapitanów pani Arael jest z dawnej Illyri (NIECH ŻYJE RÓD DE NYMERE!), więc tu także nie ma mowy o tym, aby było to bezgraniczne zaufanie... Taka jest moja opinia:).
>Myślę, że chociaż znacie się z księciem od niespełna roku, to podczas wojny pomiędzy Illyrią i Vralią ty i książę mogliście poznać się bardzo dobrze i stanąć naprzeciw najróżniejszym sytuacjom w których zagrożone było Wasze życie. W uznaniu Twojej wiedzy i umiejętności, a także w obliczu zdrady części klanów Książę zaproponował Ci niezwykle ważną funkcję w swoim królestwie, licząc na to, ze Twoja wierność dla rodu de Nymere i chęć zemsty uczyni z Ciebie wiernego i wartościowego sojusznika.
Trochę to inaczej wygląda w tym świetle Wink

PS. Ja już chcę następną rundę! Wink
>Hehehe. My też mieliśmy sporo fanu ustalając co się stało. Następne rundy po larpie Wink

3 h to prowadzi się larpa wymyślonego na kolanie w 15 minut, a nie przygotowaną od dawna epicką rozgrywkę.
>Mogę więc mieć jedynie nadzieję, że zaprosisz nas kiedyś na takiego larpa i będziemy mogli się czegoś nauczyć.
Długość larpa zapewnia, że do końca będzie co robić.

Ostatni Larp też był bardzo krótki. Może następny, zrobicie terenowy to będzie dłuższy?
>Jeśli pogoda pozwoli to może... Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Nokturn Strona Główna -> Zmierzch Smoczej Krwi Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 59, 60, 61  Następny
Strona 17 z 61

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin