 |
Nokturn Forum do dyskusji na temat larpów grupy Nokturn
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Picollo
Super Forumowicz
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Novigrad Północny
|
Wysłany: Nie 10:16, 10 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Ja chciałem tylko uściślić pewną nieprawidłowość, która pojawiła się w informacji o zakwalifikowanych królestwach. Novigrad Abramovów nie jest państwem zbuntowanym, tylko takim, które wyzwoliło się spod wpływów uzurpatora
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Ankalime
Mega Forumowicz
Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ithirildor
|
Wysłany: Nie 13:16, 10 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Picollo napisał: |
Ja chciałem tylko uściślić pewną nieprawidłowość, która pojawiła się w informacji o zakwalifikowanych królestwach. Novigrad Abramovów nie jest państwem zbuntowanym, tylko takim, które wyzwoliło się spod wpływów uzurpatora  |
Nie no, oczywiście . Ithirildor też nie jast podbitą Illyrią tylko Illyrią wyzwoloną spod tyranii rodu de Nymere...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Cichy
Forumowicz
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: FELDUR
|
Wysłany: Nie 16:37, 10 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Co podbiłaś to podbiłaś.... ale Wody Zatoki są moje !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Picollo
Super Forumowicz
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Novigrad Północny
|
Wysłany: Nie 17:29, 10 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Ankalime napisał: |
Nie no, oczywiście . Ithirildor też nie jast podbitą Illyrią tylko Illyrią wyzwoloną spod tyranii rodu de Nymere...  |
I z tegoż powodu liczę na wsparcie od bratniego narodu... rzynajmniej dyplomatyczne, w walce z uzurpatorem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Steus_Arios
Zaawansowany Forumowicz
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 18:00, 10 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Bardzo bym prosił, aby książe Rozkov skontaktował się ze mną na mój adres mail, bo ja nie mam do niego żadnego kontaktu.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gwynbleidd
Zaawansowany Forumowicz
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 21:57, 10 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Nie spodziewałem się że wygram casting. Tym bardziej dziękuję za uznanie.
Zanim jednak zacznę pisać ( czyli pewnie jutro ) mam kilka pytań do MG
1. Ukszałtowanie terenu. Na mapie nie ma pokazanych żadnych rzek , większych jezior itp. Zapewne każde z królestw chce takowe posiadać pozostaje więc pytanie na jakich zasadach można takowe dzieła natury mogą zostać umieszczone w królestwie. Np. małe królestwo dwie średnie rzeki i wielkie jezioro.
2. Fauna i flora. Zapewne każda kraina ma własny rodzaj roślin i zwierząt które nie występują w innej części kontynentu. Czy można tworzyć własne gatunki ( zapewne będę to nasze odpowiedniki , inaczej nazwane , choć nie chcę nikomu tutaj odebrać prawa do wyobraźni ).
3. Na pewno każde królewstwo będzie miało swoje tajemnice. Czy Mg po otrzymaniu opisu królestwa do zatwierdzenia ( zakładam że przed publikacją takowe będzie potrzebne ) wskażą władcy królestwa którym władcom muszą przekazać "taką a taką informację o swoim królestwie a którym nie" cz też zrobią to osobiście.
4. Handel, sojusze itp. Czy po opublikowaniu informacji o królestwach mamy zacząć układać się ww i podobnych nich kwesiach czy dopiero na pierwszym larpie.
5. Zaludnienie. Jakie są limity zaludnienia w zależności od wielkości królestwa.
6. Zasoby naturlane. Wiadomo że zasobem naturalnym w moim Państwie to drzewo , w innym śnieg . Jak w takim razie mamy rozdzelić np. złóża rud żelaza.
I na koniec pytanie z innej beczki. Czy dopuszczacie możliwość wystąpienia jednostrzałowych BN-ów z danego królestwa. Mój znajomy się zaoferował wystąpić gościnnie w moich barwach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Azgarth
Nowy forumowicz
Dołączył: 11 Sty 2010
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: się biorą dzieci?
|
Wysłany: Pon 1:40, 11 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Cóż, nominacja ta była dla mnie pewnym zaskoczeniem, zwłaszcza, że pomysł państwa i rasy opracowałem w ciągu kwadransu ;]. Zobaczymy jak teraz pójdzie dogadywanie szczegółów z MG...
W międzyczasie dołączam się do pytać Gwyna oraz zadam jedno dodatkowe. Może ja jestem ślepy, albo niepełnosprytny, ale gdzie jest ta mapa do której co i rusz są nawiązania? Chodzi o tą w sąsiednim temacie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kwato
Główny MG
Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 832
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 12:34, 11 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Mapa całego kontynentu powinna pojawić się wkrótce. Będzie to wersja nieco surowa, na którą potem będziemy nanosić, trudne tereny ważne miasta i dzielić kraje na prowincje, ale już będziecie wiedzieli kto gdzie jest
Co do Twoich pytań Gwynbleidd to:
1. Ukszałtowanie terenu. Na mapie nie ma pokazanych żadnych rzek , większych jezior itp. Zapewne każde z królestw chce takowe posiadać pozostaje więc pytanie na jakich zasadach można takowe dzieła natury mogą zostać umieszczone w królestwie. Np. małe królestwo dwie średnie rzeki i wielkie jezioro.
>Niedługo po pokazaniu Wam mapy damy zielone światło na opisywanie swoich królestw, jeśli chcesz stworzyć krainę jezior to nie ma sprawy. O ile oczywiście MG nie doszukają się w tym jakiejś próby metagamingu (super nieprzebyte jeziora otaczają moje królestwo, a zapomniałem wspomnieć, że moi ludzie to super żeglarze i chodzą po wodzie)
2. Fauna i flora. Zapewne każda kraina ma własny rodzaj roślin i zwierząt które nie występują w innej części kontynentu. Czy można tworzyć własne gatunki ( zapewne będę to nasze odpowiedniki , inaczej nazwane , choć nie chcę nikomu tutaj odebrać prawa do wyobraźni ).
Jak wyżej. Damy Wam z grubsza wolną rękę, ale jeśli w co drugim królestwie zaczną się pojawiać jednorożce (a mowa była że gramy w low fantasy), albo będą próby stworzenia super mega dzikich węży, a potem będziecie wcielać je do armii, to MG zabiorą marchewkę i wyciągną baseballa.
3. Na pewno każde królewstwo będzie miało swoje tajemnice. Czy Mg po otrzymaniu opisu królestwa do zatwierdzenia ( zakładam że przed publikacją takowe będzie potrzebne ) wskażą władcy królestwa którym władcom muszą przekazać "taką a taką informację o swoim królestwie a którym nie" cz też zrobią to osobiście.
>Jeśli chodzi o opis, królestwa to każde z Was będzie mogło założyć własny temat na forum. Tam opiszecie swoje królestwa, tak by opis ten był dostępny dla wszystkich. Następnie MG zatwierdzą, lub nie zgodzą się z opisem (wtedy mówimy o co chodzi gadamy z graczem jak to zmienić). Tajemnice królestw mogą być do nas wysłane na maila, ale nie chciałbym dostać informacji o tym, że macie gwiazdę śmierci ukrytą w górach. Więc nie przesadzajcie z tymi tajemnicami.
4. Handel, sojusze itp. Czy po opublikowaniu informacji o królestwach mamy zacząć układać się ww i podobnych nich kwesiach czy dopiero na pierwszym larpie.
>Hasło: Start najpewniej padnie PRZED larpami. Ale dajcie nam jeszcze trochę czasu. Musimy ustalić najpierw jak wyglądają wasze królestwa i czym dysponują.
5. Zaludnienie. Jakie są limity zaludnienia w zależności od wielkości królestwa.
>To zależy. Jeszcze nie wiemy czy Ludność nie będzie parametrem prowincji, od którego będzie co nieco zależało.
6. Zasoby naturlane. Wiadomo że zasobem naturalnym w moim Państwie to drzewo , w innym śnieg Wink . Jak w takim razie mamy rozdzelić np. złóża rud żelaza.
>Tutaj też jeszcze nie mamy 100% pewności, czy chcemy by prowincje dawały szeroko pojęte Towary. Czy rozbić to na metal, drewno, kamień ect.
I na koniec pytanie z innej beczki. Czy dopuszczacie możliwość wystąpienia jednostrzałowych BN-ów z danego królestwa. Mój znajomy się zaoferował wystąpić gościnnie w moich barwach Very Happy
>Nie powinno być z tym problemu. Pod warunkiem, że to nie jest operator gwiazdy śmierci.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Azgarth
Nowy forumowicz
Dołączył: 11 Sty 2010
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: się biorą dzieci?
|
Wysłany: Pon 20:21, 11 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Ja mam pytanie dotyczące tych opisów i tajemnic - czy np. specjalne taktyki walki danej nacji są zaliczane do opisu (czyt. gramy w otwarte karty, "ja mam ekstra konnice ala husaria, ty masz łuczników, że legolas może buty czyścić"), czy też informujemy o tym tylko MG?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kwato
Główny MG
Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 832
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 21:40, 11 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Możecie opisywać także militaria i my postaramy się by to jakoś mechanicznie uwzględnić, ale na pewno nie wszystko. Chcemy stworzyć prosty i dynamiczny system walki, a co najważniejsze zbalansowany. Generalnie plan miałem taki by każde królestwo posiadało 3 typy jednostek + 1 specjalny charakterystyczny dla niego (na który jest limit rekrutacji). Niestety bardzo boimy się z Cyelem, że nie damy rady zrównoważyć gry i że jeśli popełnimy jakiś błąd to ktoś go wyekspaatuje i mechanika zacznie przeszkadzać dobrej zabawie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Azgarth
Nowy forumowicz
Dołączył: 11 Sty 2010
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: się biorą dzieci?
|
Wysłany: Wto 1:11, 12 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Sęk w tym, że w o każdej bitwie decyduje nie tylko liczebność i wyszkolenie wojska, ale też rodzaj uzbrojenia, metody walki, morale, teren i mnóstwo innych dupereli, które ciężko jest zawrzeć w "prostym i dynamicznym" systemie.
Co do rodzaju jednostek to również mam pewne wątpliwości, czy aby nie będzie on krzywdzący w stosunku do jednych, a sprzyjający drugim. Odpowiedzią mogłoby być wprowadzenie większej ilości typów oddziałów i systemu priorytetów w stosunku do armii. Pomysł z "unikalną" jednostką bardzo mi się natomiast podoba.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gwynbleidd
Zaawansowany Forumowicz
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 2:07, 12 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Kwato napisał: |
>Jeśli chodzi o opis, królestwa to każde z Was będzie mogło założyć własny temat na forum. Tam opiszecie swoje królestwa, tak by opis ten był dostępny dla wszystkich. Następnie MG zatwierdzą, lub nie zgodzą się z opisem (wtedy mówimy o co chodzi gadamy z graczem jak to zmienić). Tajemnice królestw mogą być do nas wysłane na maila, ale nie chciałbym dostać informacji o tym, że macie gwiazdę śmierci ukrytą w górach. Więc nie przesadzajcie z tymi tajemnicami.  |
W tym miejscu postulował bym o przyjęcie następującej zasady. Najpierw MG otrzymują opis królestwa na maila. Cenzurują go i ewentualnie przedstawiają do poprawy. Zatwierdzony przez MG opis ukazuje się na forum. A informacjami tajnymi MG mogą żąglować wedle własnego uznania i zdrowego rozsądku rzecz jasna.
Kwato napisał: |
>Nie powinno być z tym problemu. Pod warunkiem, że to nie jest operator gwiazdy śmierci. |
Nie, jest tylko operatorem boskiej koparki która daje +2 przy wykonywaniu wałów obronnych
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyel
Główny MG
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 12:12, 12 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Azgarth napisał: |
Sęk w tym, że w o każdej bitwie decyduje nie tylko liczebność i wyszkolenie wojska, ale też rodzaj uzbrojenia, metody walki, morale, teren i mnóstwo innych dupereli, które ciężko jest zawrzeć w "prostym i dynamicznym" systemie.. |
Decyduje w prawdziwym życiu, a nasz system ma być prosty i dynamiczny czyli nie brać tego zupełnie pod uwagę ;P
Azgarth napisał: |
Co do rodzaju jednostek to również mam pewne wątpliwości, czy aby nie będzie on krzywdzący w stosunku do jednych, a sprzyjający drugim. Odpowiedzią mogłoby być wprowadzenie większej ilości typów oddziałów i systemu priorytetów w stosunku do armii. Pomysł z "unikalną" jednostką bardzo mi się natomiast podoba. |
Im więcej jednostek i unikalnych zasad specjalnych, tym gorzej z równowagą gry -mówi Ci to gracz z 10letnim doświadczeniem turniejowym w Warhammer Fantasy Battle Jak wszyscy mają dostęp do tych samych jednostek i zasad przynajmniej mają równy start.
Cytat: |
I na koniec pytanie z innej beczki. Czy dopuszczacie możliwość wystąpienia jednostrzałowych BN-ów z danego królestwa. Mój znajomy się zaoferował wystąpić gościnnie w moich barwach |
Patrz pierwszy post, fragment opisujący postacie z orszaku władcy
Co do tajemnic zaś, to w planach mamy osobne zamknięte fora dla graczy z każdego królestwa - tam członkowie danej frakcji będą mogli sobie tajemniczo spiskować ze sobą bez obawy,że zajrzą tam wrogowie;)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Cyel dnia Wto 12:15, 12 Sty 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Ankalime
Mega Forumowicz
Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ithirildor
|
Wysłany: Wto 14:14, 12 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Czy jest określony jakiś termin przesyłania opisów?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyel
Główny MG
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 14:18, 12 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Nie, najpierw musimy dojść do porozumienia odnośnie zasad rozpisywania królestw - bez np liczby przysługujących wam prowincji czy ich określonej zamożności/rozległości/zaludnienia/lojalności cięzko by wam było i tak je opisywać (np napiszesz że "północna prowincja Ithilirdoru jest bogata i gęsto zaludniona" a okaże się, że zabraknie Ci na to punktów)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|